Recipe: Tasty Fjordrejemad

Fjordrejemad. Elsker du også en god fjordrejemad, men vil ikke betale det hvide ud af øjnene? Så prøv Adam Aamanns opskrift på fjordrejesalat på grillet surdejsbrød. Elsker du også en god fjordrejemad, men vil ikke betale det hvide ud. af øjnene?

Fjordrejemad At få en fjordrejemad kan være en ekstravagant oplevelse og nydelsen er ekstra stor, hvis man selv har. Belønningen for anstrengelserne er evident: En fjordrejemad smager som intet andet, og i skrivende stund løber mit mundvand ved tanken om et stykke godt brød, lidt hjemmerørt mayo, et squeeze. Månedens drøm… … en tur i Tivoli inklusiv Pølsebarn (og en fjordrejemad i Grøften) og en tur i biffen uden. You can cook Fjordrejemad using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Fjordrejemad

  1. You need 2,5 kg of levende fjordrejer.
  2. You need 1 1/2 of dl salt.
  3. Prepare 2 spsk of sukker.
  4. You need 3 of laurbærblade.
  5. It's 8 of peberkorn.
  6. You need 2 of Økologiske citroner.
  7. You need of Dild.
  8. It's of Mayonnaise.
  9. Prepare of Surdejsbrød.
  10. You need of Evt. smør.
  11. It's of Salt og peber.
  12. It's 6 of gamle aviser.
  13. You need 1 flaske of hvidvin.

Jeg er taknemmelig over… … kaffe, de gode mennesker, jeg er så heldig at have i mit liv og. Til sidst en skive lime på siden og en dusk frisk koriander, og den danske fjordrejemad har fået helt nyt liv og energi. "Vores fjordreje-taco er speciel for mig, fordi den tager lokale danske råvarer og sætter. Elsker du også en god fjordrejemad, men vil ikke betale det hvide ud af øjnene? Månedens drøm… … en tur i Tivoli inklusiv Pølsebarn (og en fjordrejemad i Grøften) og en tur i biffen uden.

Fjordrejemad instructions

  1. Bring 6 liter vand i kog sammen med salt, sukker, laurbærblade og peberkorn. Lad det koge i ti minutter, så vandet får smag..
  2. Tilsæt en citron i tykke skiver og noget dild. Hæld de sprællevende rejer i. Lad vandet koge op og giv rejerne cirka et minut..
  3. Hæld rejerne i en sigte og skyld dem kolde under rindende vand..
  4. Nu dækkes spisebordet med aviser, der hældes hvidvin op, og de fem spisende får hver deres tallerken, og så pilles der rejer. Skallerne lægges direkte på aviserne, mens der snakkes og drikkes hvidvin. En metode er at fjerne hovedet først, så halen og ryggen, men alle finder deres personlige pillestil. Begge mine døtre er blevet hurtigere end mig, men det er måske, fordi jeg serverer vin og gør klar til spisning undervejs..
  5. Rul aviserne sammen, og alle vasker hænder. Rejserne arrangeres fint på fem rene tallerkner, brødet skæres i skive (ristes evt.). Der sættes en skål med mayonnaise, smør, citroner i både og dild på bordet, og så nydes rejemadderne, som man bedst kan lide dem. Måske med mayonnaise nederst - måske med smør - måske med dild og masser af peber - med eller uden citron. Her har alle også deres præferencer. Det er sommerens lækreste spise....

Jeg er taknemmelig over… … kaffe, de gode mennesker, jeg er så heldig at have i mit liv og. Så har vi fået levende fjordrejer hjem. Nu skal de bare koges og pilles, så er der mulighed for en lækker fjordrejemad. Elsker du også en god fjordrejemad, men vil ikke betale det hvide ud af øjnene? Så prøv denne opskrift på fjordrejesalat på grillet surdejsbrød af @adamaamann Her bliver de små fine fjordrejer.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Tasty Fjordrejemad"

Post a Comment