How to Cook Yummy Brosme (Fisk i torskefamilien)

Brosme (Fisk i torskefamilien). Brosme fiske i Vanylvsgapet med den nye bunnfiske teina til EscaNo AS. Fishing tusk in the fjord of Vanylven (Norway). Brosme tilhører torskefamilien, men skiller seg fra sine slektninger med sin sammenhengende ryggfinne.

Brosme (Fisk i torskefamilien) Brosme er en fiskeart i torskefamilien. Kjøttet er fast med en luksuriøs smak av hummer, og fisken lever av fisk,bløtdyr og kreps. Brosme (Brosme brosme) er ein fisk i torskefamilien, den einaste arten i slekta Brosme. You can have Brosme (Fisk i torskefamilien) using 7 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Brosme (Fisk i torskefamilien)

  1. It's 400-500 g of brosme filet.
  2. Prepare of Smør til at stege i.
  3. It's of Frisk hakket dild.
  4. It's of Citron.
  5. It's of Salt og peber.
  6. Prepare of Tilbehør kunne være.
  7. Prepare of Små sauteret tomater med en rest små kartofler og en creme fraiche dressing rørt med sennep, hakket dild samt til med salt og peber.

Brosme skil seg frå andre torskfiskar ved at han berre har éin lang ryggfinne. Find denne og andre pins på Pörtlek gözlüler via Ferda Çapanoğlu. Gratis til kommerciel brug Kræver ikke oplysning om ophavsret Ingen copyright. Så venner! - vi har fået en ny fisk på tavlen.

Brosme (Fisk i torskefamilien) step by step

  1. Jeg havde et relativt stort stykke og jeg valgte at stege stykket helt - jeg foldede den tynde side op på den tykke side - efter jeg havde drysset med salt og peber - jeg lagde også lidt dildkviste på fisken.
  2. Smelt rigeligt smør på en pande - brun ved god varme fisken på skindsiden - hvis du har foldet den så hold på det det tynde stykke så det bliver på plads. Skru lidt ned for varmen og læg låg på og steg i ca 10-12 min alt efter størrelse - skru lidt op og vend rundt steg et par min..
  3. Anret fisken og pynt med masser af dild og lidt citron - jeg brugte kun det tykke stykke - det tynde stykke brugte jeg koldt til frokost..
  4. Husk at fiskerester også er godt i gratin!.

Coop Mega har brosme i fiskedisken med jevne mellomrom. Spør etter den hvis du ikke ser den i fiskedisken. Får du ikke tak i brosme, kan du bruke annen hvit fisk med nøytral smak, som for eksempel torsk. Brosme fiskes hele året og smaken på det delikate kjøttet kan minne om hummer. Brosme er en fisk i brosmefamilien.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "How to Cook Yummy Brosme (Fisk i torskefamilien)"

Post a Comment