Recipe: Tasty Ribstærte med mandler

Ribstærte med mandler. Fantastisk opskrift på Ribstærte med mandler. Jeg kender typen af tærte fra Sydtyskland og synes, den er utrolig spændende i smagen og giver mulighed for at bruge ribs endnu mere. Halvér vaniljestangen på den lange led og skrab kornene ud med en lille kniv.

Ribstærte med mandler Pisk den kolde risengrød i en anden skål, så det ikke er en hård klump, og vend det i æggesnapsen. Juletærte med æbler og brunede kartofler. På toppen er et mørdejslåg med små brunede kartofler i midten. You can cook Ribstærte med mandler using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Ribstærte med mandler

  1. You need 180 g of hvedemel.
  2. It's 1/2 of dl hvedeklid.
  3. It's 50 g of sukker.
  4. Prepare 100 g of smør eller margarine.
  5. Prepare 1 of æg.
  6. It's 1 knivspids of salt.
  7. It's of Evt. 1-2 spsk. koldt vand.
  8. It's of Smør til formen.
  9. You need 450 g of ribs, enten friske eller fra fryseren.
  10. It's 3 of æg.
  11. You need 150-200 g of sukker (jeg havde frosset mine bær med sukker).
  12. It's 2 of spsk. vaniljesukker.
  13. It's 150 g of blendede mandler (med skal) eller hasselnødder.

Lav vandbakkelser Vand og smør smeltes, mel hældes i og koges igennem til dejen slipper. Et æg af gangen piskes i, dejen må ikke blive for tynd. Jordbærtærte med koldskåls ganache og frangipane. Det er sommer og jordbærene er så fine lige nu.

Ribstærte med mandler step by step

  1. Mel, klid, sukker, fedtstof, æg og salt blandes godt og samles til en fast mørdej, evt. med lidt koldt vand for at samle den 100%. Jeg bruger en køkkenmaskine til det - det tager 10 sek. på den måde. Sæt dejen på køl i 30-45 min..
  2. Æggene deles i hvider og blommer, og hviderne piskes stive. Blommerne røres godt igennem med sukker og vaniljesukker - gerne flere minutter med elpiskeren. Ribs og mandler (som blendes efter smag og behag - jeg kan godt lide, at der er små stykker nødder i kagen) røres i æggemassen og blandes godt. Til sidst vendes de stiftpiskede æggehvider forsigtigt i..
  3. En tærteform smøres med fedtstof, dejen rulles ud, så den dækker formen og går helt op ad siden - og dejen prikkes i bund og sider. Den bages derefter i ca. 12 min. ved opvarmet ovn på 180 graders varmluft..
  4. Ribsfyldet hældes efterfølgende i det forbagte tærtefad og fordeles godt deri. Tærten bages i ca. 30-35 minutter herefter, fortsat ved 180 graders varmluft..
  5. Test med en tandstik el.lign., om tærten er færdig. Den puster sig gevaldigt op i ovnen, men falder sammen igen under nedkøling. Kan nydes lun, men ellers helt kold/køleskabskold - evt. med flødeskum; men den er også god helt for sig selv......

Men jeg ville prøve noget nyt - jeg har hentet inspiration som www.majavase.dk - jeg kan ikke det fine og detaljeret så men smagen i min. Kage med syrlige ribs og en sød marengs på toppen passer perfekt sammen. Ribstærte med brændt marengs Skærekager Citronmåne med lime og marcipan Crumbelbarer med hindbær Sundere gulerodskage med citronfrosting Rabarbercrumble med mandler Rabarberkage med kokos Muffins, grovere kager og lignende Chokoladedonuts Chokolademuffins Citronmuffins med birkes og hvid chokolade Flapjacks med mandler og mørk chokolade. Sukker og vand koges til en karamel. Mens du laver karamel, ristes hasselnødder og mandler i ovnen, der er ved at varme op.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Tasty Ribstærte med mandler"

Post a Comment