Recipe: Appetizing Tærte med hummerhaler og pære

Tærte med hummerhaler og pære. Tærte med hummerhaler og pære Opskrift af dorthe anneberg. Fantastisk opskrift på Tærte med hummerhaler og pære. En forret som kan tilberedes så der ikke roder eller skal laves en hel masse når gæsterne er kommet!

Tærte med hummerhaler og pære Dejen udrulles og en smurt tærteform beklædes dermed. Vi havde lidt pærer liggende i frugtkurven der trængte til at blive spist. Jeg prøver virkelig på ikke at smide for meget mad ud - og så måtte jeg jo finde på noget med de stakkels pærer der lå og kiggede på mig :o) Det var forresten også sådan jeg kom til at lave Pære Belle Helene for noget tid siden. You can have Tærte med hummerhaler og pære using 7 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Tærte med hummerhaler og pære

  1. Prepare 1 of portion tærte dej - jeg bruger 1 med rugmel - du finder opskrift her på cookpad.
  2. Prepare 2 of pære - f.eks clara friis.
  3. You need 2 of dl fløde.
  4. You need 1 of dl mælk.
  5. Prepare 3 of æg.
  6. Prepare 100 g of høng mild blå/hvid.
  7. It's of ca. 400 g kogte og pillede jomfruhummerhaler.

Det jeg først kom til at tænke på denne gang var en lækker pæretærte. Den kan serveres med cremefraiche, luftig flødeskum eller med vaniljeis - og så er den skøn til både eftermiddagste og dessert efter en skøn middag. En-to-vupti- var der en lækker pæretærte på vej. En tærte af den særligt hurtige slags, med en nem crumbledej på toppen, og et drys mandelflager.

Tærte med hummerhaler og pære step by step

  1. Tilbered tærtedejen - det kan nemt gøres 1 dag i forvejen. Når du skal tilberede tærterne, så udrulles dejen og du beklæder en tærteform eller små tærteforme - om formene skal smøres kommer an på hvilke forme du bruger. Jeg har nogle franske metal forme som ikke behøver at smøres. Når formene er beklædt prikker du huller med en gaffel og forbager i ovnen ved 175 grader i ca. 12-15 min..
  2. Hvis du bruger nye pære med tynd skræl er det ikke nødvendigt at skrælle dem - er skrællen grov så skal de skrælles. Pærene skæres i små tern. Bland fløde, mælk, æg og ost og pisk godt igennem, tilsæt lidt salt og peber..
  3. Fordel pære og jomfruhummerhaler i bunden af den/de forbagte tærter og overhæld ostemassen. Bag de små i ca. 30-35  min og en stor i ca. 40-45 min ved 175..
  4. Jeg vælger at tage de små tærter ud af formene inden jeg kommer fyld i. Jeg sætter dem så på bagepapir - det gør det nemt ved servering og ingen ekstra opvask hvis gæster. Hvis der er et lille hul i en af tærterne, ja så flyder  det ud på bage papir - det kan skæres af ved servering..

Denne tærte er både hurtigt og nem at lave. Denne opskrift ligger fast i vores repetoir og vi har bagt den siden opskriften blev lagt ud første gang :-) Den er hurtig og nem at lave og alle elsker den. Jeg bruger kun friske frugter fx æbler, pærer og blommer - den er sikkert også god med friske abrikoser. Vi har her samlet alle vores opskrifter med pærer. Lad dig inspirere og servér lækker mad med pærer.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Appetizing Tærte med hummerhaler og pære"

Post a Comment