Recipe: Yummy Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp

Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp. Kog en grydefuld med en vaniljestang og smag til med sukker. Jeg skal ikke have æren for resten. Manden lavede æblekagen, købte æblekagerasp, købte fløde og piskede flødeskum.

Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp Tilsæt mandler eller nødder de sidste par min. og bred det sprøde drys ud på et stykke bagepapir til afkøling. Den gode, gammeldags æblekage. boostet med fiberrigt æblekagerasp og et minimum af sukker. Nemt og lækkert!.min mormor til at lave verdens bedste gammeldags æblekage med hjemmelavet æblekagerasp. You can have Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp

  1. You need 15 of æbler.
  2. It's 1/2 of stang vanilje.
  3. You need 1 spsk of rørsukker.
  4. You need 1 pose of færdigkøbt æblekagerasp med markroner.
  5. Prepare 10 g of smør.
  6. Prepare 1 spsk of rørsukker.
  7. You need of Tilbehør:.
  8. You need 1/2 of dl piskefløde.

Jeg håber, at I vil nyde min version af en gammeldags æblekage og bruge alle de skønne æbler, der er i Tilsæt rasp og sukker og bland det rundt. Lad langsomt rasp-blandingen blive ristet imens du. Gammeldags æblekage er en klassisk dessert af æblegrød lagt lagvis med makroner og rasp og toppet med flødeskum og gele. Sæt gryden med vand og æblestykker på en kogeplade, læg låg på og skru op helt op for varmen.

Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp instructions

  1. Fjern kernehusene fra æblerne og kog dem op med 2 spsk vand i bunden. Jeg havde 1/2 vaniljestang uden kerner som jeg kogte med for smagens skyld. De mørkerøde skræller giver mosen sin smukke røde farve og også en god smag..
  2. Da mosen var kogt ud kom den igennem en grov sigte for at fjerne skrællerne. Den halve vaniljestang flækkede jeg og tog frøene fra og blandede dem med rørsukker inden de kom i mosen..
  3. Hældte mosen op i en skål til afkøling og kom smør på panden sammen med æblekagerasp og ristede det til det var sprødt og gyldent. Da det var afkølet blev det lagt i en skål i lag sammen med æblemosen, der blev 3 lag ialt. Blev serveret med letpisket flødeskum. Mums..

Flæk evt. en vanillestang, skrab kornene ud og put dem ned til æblerne. Mette Blomsterberg er bare overalt i mit TV for tiden! Og så er der æbler over alt i min have for tiden. De to ting til sammen kan jo ikke resultere i andet, end at jeg måtte prøve at lave Blomsterbergs opskrift på æblekage, som jeg fandt i Politikens bog om dessert. Den klassiske æblekager med rasp og flødeskum er både let at lave og samtidig et sikkert hit efter aftensmaden, til eftermiddagskaffen eller lignende.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Yummy Gammeldags æblekage med riste æblekagerasp"

Post a Comment