Easiest Way to Cook Tasty Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken

Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken. Fantastisk opskrift på Saftig glutenfri appelsinkage - Rimmers Køkken. Den her kage dufter af Mellemøsten og er tillige glutenfri. Jeg har de skønneste appelsiner lige nu, og de måtte lige med i en kage til lørdagens gæster.

Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken Vi kender nok alle én eller flere, der ikke tåler gluten. Heldigvis findes der kageråd for det også :) Stina Hendrup. Glutenfri kaffe & kanel mini donuts (glutenfri basisopskrift) - Rimmers Køkken I den her sidste ferieweekend er jeg kommet til at gå lidt do-nuts. You can cook Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken using 9 ingredients and 7 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken

  1. It's 1 of stor økologisk appelsin (eller anden citrusfrugt).
  2. It's of Lidt smeltet smør til formen.
  3. It's 100 g of mandelmel.
  4. You need 95 g of polenta.
  5. It's 45 g of kokosmel.
  6. It's 1/2 of tsk bagepulver.
  7. You need 3 of æg.
  8. You need 165 g of sukker.
  9. It's 3 of tsk vanillesukker.

Faktisk er opskriften her allerede brugt under 'glutenfri donuts', men jeg synes opskriften fortjente endnu et opslag, primært fordi den er en rigtig god basisopskrift i det søde glutenfri køkken. Glutenfri kaffe & kanel mini donuts (glutenfri basisopskrift) - Rimmers Køkken I den her sidste ferieweekend er jeg kommet til at gå lidt do-nuts. Faktisk er opskriften her allerede brugt under 'glutenfri donuts', men jeg synes opskriften fortjente endnu et opslag, primært fordi den er en rigtig god basisopskrift i det søde glutenfri køkken. Appelsinkage har aldrig været min favorit.

Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken instructions

  1. Skyl appelsinen og kog den i vand i 30-60 min til den her helt blød og lækker. Hold den evt nede i vandet med en tallerken. Tag appelsinen op og lad den køle af. Du skal bruge HELE frugten. -Tip: Kog flere appelsiner og frys din færdige appelsinpuré til en anden god gang.
  2. Skær de kogte appelsiner i kvarte. Fjern midterstrengen i frugten samt dens kerner. Halvér igen for at finde og fjerne de sidste kerner. Purér dem, både frugtkød og -skræl, i en lille foodprocessor, blender eller stavblender.
  3. Sæt ovnen på 180° og smør formen med smeltet smør (brug evt muffinforme).
  4. Bland mandelmel, polenta, kokosmel og bagepulver i en mellemstor skål.
  5. Pisk en god tyk æggesnaps af æg, sukker og vanille.
  6. Fordel de ca 110 g appelsinpuré i æggesnapsen Vend mandelmel/polenta/kokosmel-blandingen i æggeblandingen.
  7. Fordel dejen i formen(ene) og bag kagen i ca 15-20 min alt efter om det er muffinforme eller en kageform, du bruger.

Men så smagte vi den lækreste appelsinkage på et food og photostylingkursus på Mallorca. Jeg fik opskriften, men den skulle lige justeres lidt, for at kunne komme med i "Mit antiinflammatoriske køkken". Jeg vil lige dele opskriften med dig, for den passer da så fint til årstidens appelsiner og hygge. Der er både mandler, abrikoser og mynte i den marokkansk-inspirerede appelsinkage. Server den eksempelvis med en kop varm frugt- eller myntete.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Easiest Way to Cook Tasty Appelsinkage, glutenfri - Rimmers Køkken"

Post a Comment