Easiest Way to Make Perfect Bagt kartoffelmos

Bagt kartoffelmos. Se hvordan du laver bagt kartoffelmos, der ikke flyder ud i ovnen. Kartoffelmosen skal tilsættes æggeblommer, og formes til kugler. Bagt kartoffelmos er nem at lave, og når du tilsætter.

Bagt kartoffelmos Bagt kartoffelmos i muffinform med smør giver de sprødeste og lækreste bagt kartoffelmosmuffins. Bagt kartoffelmos er det perfekte tilbehør til en god bøf eller steg. I dag laver jeg bagt kartoffelmos i muffinforme med smør. You can have Bagt kartoffelmos using 6 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Bagt kartoffelmos

  1. It's 1 kg of kartofler jeg brugte bintje.
  2. It's 50 g of smør.
  3. It's 2 of æg.
  4. Prepare of Salt og peber.
  5. Prepare of Lidt sukker.
  6. Prepare of Lidt mælk.

Du kan også læse opskriften på min blog. Bagt kartoffelmos kan serveres til det meste. Bagt kartoffelmos er lækker til gryderetter, en god bøf eller steg. Gryderet rimer næsten på efterår og vinter, og se engang på ovenstående billeder, hvor fint de to ting går sammen. indhold Kartoffelmos OPSKRIFT TRIN FOR TRIN I ovn med foto som.

Bagt kartoffelmos instructions

  1. Skral kartofler og kog dem i rigeligt vand - husk ingen salt! Kog dem til de er møre ca 20 min..
  2. Hæld vandet fra - gem evt lidt hvis du ikke vil bruge mælk. Pisk mosen med smør salt, peber lidt sukker og tilsæt æg et af gangen. Jeg bruger et godt stærkt piskeris og syntes at der godt må være lidt klumper i mosen - tilsæt lidt mælk eller vand så du har en god konsistens..
  3. Kom mosen i et smurt ildfast fad. Kom i oven i ca 25-30 min ved 200 grader!.
  4. Server til f.eks gullasch.
  5. Er der en rest tilbage så er det godt at stege somkartoffelfrikadeller.

Hvordan til at lave mad kartoffelmos Bagt kartoffelmos. Jeg tilbereder næsten altid mos med rodfrugter! Men jeg havde bintje kartofler som jeg ved er gode til mos - så til en herre middag tænkte jeg at det kun skulle være kartofler. Du kan forberede enebærgryde og kartoffelmos nogle timer i forvejen, så det blot mangler opvarmning og bagning. Klassisk kartoffelmos er godt - bagt kartoffelmos er bedre.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Easiest Way to Make Perfect Bagt kartoffelmos"

Post a Comment