Recipe: Delicious Franske Macarons

Franske Macarons. Når de fyldes med god, mørk chokolade, bliver det en fantastisk lækkerbisken til kaffen. Den klassiske franske kage macarons kan laves i mange forskellige farver og størrelser. Her i mit første forsøg har jeg valgt at lave dem i lyserød.

Franske Macarons Perfekt til en særlig lejlighed eller bare som uimodståelig forkælelse i hverdagen. SE OGSÅ: Opskrift på Snickers-macarons Jeg synes, at den lille franske macaron er sådan en elegant kage, men det er en kæmpe udfordring af bage dem. Jeg har stadig ikke helt knækket koden, når det handler om at bage franske macarons. You can have Franske Macarons using 8 ingredients and 10 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Franske Macarons

  1. Prepare 75 g of mandelmel.
  2. Prepare 100 g of flormelis.
  3. Prepare 2 of spsk. kakao.
  4. You need 2 of store æggehvider.
  5. It's 50 g of sukker.
  6. You need 1 of tsk vanillesukker.
  7. You need of Fyld.
  8. You need of Du bestemmer selv, jeg brugte chokoladeganache.

Det er en videnskab at få dem bagt rigtig fint, så de løfter sig og får den såkaldte "fod" som en rigtig macaron skal have. Lækkerier. billeder, franske macarons, grundopskrift, guide, mararons, tips. glutenfriekager. Dette indlæg er en grundopskrift på macarons med billedeguide og tips. En macaron skal have en sprød top uden rævner, luftbobler eller ujævnheder, den skal være blød indeni, og have de karakterirske fødder.

Franske Macarons instructions

  1. Pisk æggehviderne til bløde toppe og tilsæt sukkeret lidt af gangen til du har en fast, blank marengs-masse.
  2. Sigt mandelblandingen i og fold forsigtigt med en spartel 1/3 i af gangen, vend melet ude fra kanten og ind mod midten i skålen.
  3. Her er det vigtigt, at dejen får den rette konsistens og det gør du ved at røre tilpas meget luft ud af dejen. Dejen skal være tyktflydende, og lige akkurat løbe i "en bane" af dejskraberne når den løftes. Hellere lidt for tyk end for tynd.
  4. Hæld dejene i en sprøjtepose, med en rund 1 cm tyl eller et 1 cm hul i enden og tryk cirkler ud, på ca. 2,5-3 cm, på en plade med bagepapir.
  5. Bank planden forsigtigt ned i bordet nogle gange, og lad dem stå ved stuetemperatur i 30-90 min.
  6. Når overfladen har sat sig er de klar. Hvis det regner er vejret meget fugtigt, og så kan det sagtens tage op til 2 timers at tørre.
  7. Bag dem ved 160 grader over og undervarme, i en forvarmet ovn i 15-20 min. Pladen skal sættes ind, lige over midten i ovnen.
  8. Tag dine macarons ud og lad dem stå et par minutter, inden du tager dem af bagepapiret, brug en lille paletkniv og lad dem tørre på en rist.
  9. Når kagerne er afkølet, kan de samles to og to med en lille smule chokoladeganache.
  10. Tips og Trick 1 : Kagerne kan opbevares i en lufttæt beholder 2 : Kagerne fyldes, en ½ times tid inden de serveres.

Franske macarons Efter alle opskrifterne var blevet samlet, skulle jeg således selv vælge en opskrift, og mit valg endte hos den franske deltager, som havde leveret med en opskrift på macarons. Jeg vidste, at macarons er notorisk kendte for at være svære at mestre, men jeg tænkte, at det da var en god anledning til at få støvet. Dette indlæg er næsten en kliché, men jeg synes, at jeg skylder mig selv, min pengepung, min kæreste og ikke mindst min overbelastede ovn at fortælle om mit franske macaron eventyr. Engang for længe siden var jeg i London med min familie. Det var jul, mørket var faldet på, og lysene skinnede fra smukt dekorerede.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Delicious Franske Macarons"

Post a Comment