Recipe: Tasty Culottesteg!

Culottesteg!. Denne culottesteg med hvidløgsstegte grønne bønner er en fantastisk ret til gæster. Opskriften er nem at lave, og stegen passer sig selv i ovnen det meste af tiden, men resultatet smager af en million! Danish culottesteg is traditionally prepared with top sirloin cap—the lean, boneless beef steak.

Culottesteg! Culottesteg (og cuvettesteg - se nedenfor) - Culotte er en udskæring af en okse. Tip: En culottesteg er rigtig god med hvidløg, som kan hakkes og puttes i olien, som skal trække gerne op til et døgn, før den pensles på culottestegen. High quality Culottesteg images, illustrations, vectors perfectly priced to fit your project's budget from Bigstock. You can cook Culottesteg! using 9 ingredients and 7 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Culottesteg!

  1. Prepare 1 of culottesteg - ca. 2 kg.
  2. It's of salt.
  3. You need of peber.
  4. It's of smør.
  5. It's 1/2 flaske of rødvin.
  6. It's 2,5 of dl piskefløde.
  7. You need terning of oksefond evt i form af.
  8. It's 1 of skalotteløg.
  9. It's 1 of kvist timian.

Browse millions of royalty-free photographs and illustrations from talented photographers. Griller du culottesteg på en kuglegrill, bør du sætte en drypbakke under stegen, mellem briketterne, så du letter rengøringen. Foretrækker du at tilberede din culottesteg på rotisseri, giver dette også en. Sådan griller du den perfekte Culottesteg Подробнее.

Culottesteg! instructions

  1. Tag stegen ud af køleskab og gør den fint klar, ved at fjerne alle hinder og urenheder - hvis slagteren ikke har ridset fedtet så skal det gøres og kig nu på stegen så du får ridset på tværs af fibre..
  2. Gnid stegen godt med salt og peber - lad den hvile ved stuetemperatur i 30-60 min..
  3. Kom godt med smør på en pande - brun steget godt på alle sider. Dette kan gøres i god tid. Tag stegen af panden. Sauter det hakkede løg, tilsæt evt. lidt ekstra smør - tilsæt rødvin og fond samt en kvist timian - kog af - kom gennem sigte over i lille gryde - saucen koges så op i gryden og fløde tilsættes - smag til med salt og peber. Hvis sovsen er for lys kan man tilsætte lidt kulør og tilsæt evt lige før servering et skvat rødvin..
  4. Jeg valgte at tilberede stegen på grillen - gasgrill - hvor jeg har en støbejerns pande - det kan også gøres i ovnen resultatet bliver godt i begge tilfælde - jeg intervalsteger. Så varm grill eller ovn op til 180 grader. Steg i 15 min - hvil i 15 min - steg i 15 min - hvil i 15 min - steg til temperaturen er 57 grader, læg så stegen på et fad og pak ind i folie og læg et håndklæde over - den skal hvile mindst 30 min gerne 45 min..
  5. Før severing skæres kødet i ikke for tykke skiver og husk på tværs af fibrene - (det er så ærgerligt at få serveret et godt stykke kød der er skåret forkert og hold da op, hvor jeg har set det mange gange!!) Server med det tilbehør du syntes der passer til årstiden. Jeg har skrevet hvad jeg serverede - men det kunne lige så godt være kartoffelsalat og senere på året rodfrugter og kartofler bagt i ovn - en rødbedesalat eller en tomatsalat passer også godt til..
  6. Husk, at rester er steg er godt - du kan tilberede den mest fantastiske biksemad eller hachis eller bare et stykke kold steg til frokosten!.
  7. Man kan ikke lave cooksnap af sin egen opskrift men jeg kan da opdatere med et billed af culottestegen som jeg igen stegte efter min opskrift..

Vin til culottesteg - Vælg den rette vin til kalveculotte og okseculotte Подробнее. Culottesteg kan serveres med mange slags tilbehør alt efter sæson og anledning. Prøv fx at servere culottestegen med kold bearnaise næste gang. Denne skønne opskrift på culotte i ølmarinade giver virkelig saft og kraft til din culotte. Det smager fantastisk, bliver meget mørt og lækkert.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Tasty Culottesteg!"

Post a Comment